مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 08:252021-09-11اجتماعي

وقتی زنگ های خودکشی به صدا در می آیند


یک دکترای جامعه شناسی و استاد دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: خودکشی یک نوع خشونت علیه خود است؛ خودکشی نشانه ای است از ناملایمات و تناقض های موجود در درون یک جامعه که سبب نارضایتی و رنجش فرد از وضعیت موجود می شود.

- سیاوش قلی پور در وبینار آسیب شناسی روانی و اجتماعی پدیده خودکشی در مناطق کُردنشین اظهار کرد: طبق آمارهای سال 2018 لیتوانی با 32 درصد رتبه اول در جهان و ایران با 1/4 رتبه چهلم را در جهان دارد، پس ایران به لحاظ خودکشی در وضعیت بدی قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه حتی در درون استان ها هم واریانس متفاوتی در خودکشی وجود دارد؛ عنوان کرد: به این معنی که خودکشی در یک استان در برخی شهرستان ها نسبت به برخی مکان های دیگر بیشتر است! به عنوان مثال خودکشی در ایلام وجود دارد، همچنین در استان کرمانشاه شهرهایی همچون هرسین، سنقر، صحنه، کرمانشاه، اسلام اباد و سرپل ذهاب و در بیشتر شهرهای استان لرستان جز بروجرد و الیگودرز خودکشی رایج است اما در شهر سنندج، اورامانات و روانسر پدیده خودکشی به نسبت سایر استان ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

قلی پور در خصوص دلایل خودکشی در این مناطق گفت: یکی از دلایل آن وجود سازمان ایلی و ایلات و طوایفی است که در این مناطق وجود دارند و شاهد هستیم که در دوره قاجار همگی کوچ نشین بوده اند و حتی یک خانه هم در این دوران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی زنگ های خودکشی به صدا در می آیند

وقتی زنگ های خودکشی به صدا در می آیند