مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 09:552021-09-11اقتصادي

صندوق بازنشستگی کشوری ورشکسته نیست


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این نهاد ورشکسته نیست، اما سودآوری مجموعه های اقتصادی وابسته به آن به سبب سوءمدیریت ها و ندانم کاری ها، - در حد مورد انتظار نبوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر افتخاری در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: وابستگی صندوق های بازنشستگی به بودجه دولتی از هر نظر خسارت بار است؛ زیرا هم فشار شدیدی را بر بودجه عمومی کشور وارد می کند و هم صندوق ها را در وضعیتی ناپایدار قرار می دهد.

صندوقِ کارآمد، صندوقی است که بتواند با استفاده از منابع خود (اعم از کسورات بازنشستگی و دیگر دارایی های خود) به چنان سطحی از سودآوری اقتصادی دست یابد که کفاف پرداخت حقوق و رسیدگی به امور بیمه ای و رفاهی بازنشستگان تحت پوشش را بدهد.

وی افزود: با وجود این، در کشور ما به عللی که خارج از حوصله این نوشته است، اغلب صندوق ها وابستگی شدیدی به بودجه دولتی دارند و صندوق بازنشستگی کشوری نیز از این قاعده مستثنا نیست.

البته برخلاف آن چه گاه گفته می شود، این نهاد ورشکسته نیست، اما سودآوری مجموعه های اقتصادی وابسته به آن به سبب سو مدیریت ها و ندانم کاری ها، در حد مورد انتظار نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صندوق بازنشستگی کشوری ورشکسته نیست

صندوق بازنشستگی کشوری ورشکسته نیست