مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 10:202021-09-11سياسي

به بهانه روز جهانی پیشگیری از خودکشی


نیچه بر این باور بود که برای زیستنِ زندگی باید برای آن معنایی جعل کرد و از این طریق از اندیشه خودکشی گریخت و کامو نیز بر این اعتقاد بود که در عین پذیرش پوچی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مصطفی سلیمانی - نویسنده و روانشناس در اعتماد نوشت: بی گمان آن هایی که دست به خودکشی می زنند، در همان لحظه که اقدام به انتحار می کنند از یک چیز مطمئن شده اند: اینکه زندگی کردن به زحمتش نمی ارزد.

خیلی از افراد خودکش، پیش از اینکه به مرحله خودکشی برسند، مدت ها به گم گشتگی دچار بوده اند، در خلأ عاطفی به سر برده اند، با افسردگی دست و پنجه نرم کرده اند یا به پوچی رسیده اند، اما با این همه، آنچه میان همه این افراد مشترک است آشفتگی روحی است.

بررسی دقیق شرایط افرادی که دست به انتحار زده اند نشان می دهد که می توان در بیشتر نمونه های خودکشی، با توجه به بعضی قرائن، از جمله بروز تغییرات روانشناختی و ناسازگاری های اجتماعی، به احتمال بروز خودکشی در فرد رسید.

اینکه چه اتفاقی می افتد که یک فرد به خودکشی می رسد، فلاسفه چه رویکرد و نظری راجع به خودکشی دارند و رابطه خودکشی با معنای زندگی چیست، از مواردی است که در این یادداشت به آن ها پرداخته شده است.

افلاطون؛ کشف معنا برای زندگیفلاسفه از این رو که دایما با مساله اصلی بشر که همان زندگی است روبه رو هستند، در مقایسه با نگاه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بهانه روز جهانی پیشگیری از خودکشی

به بهانه روز جهانی پیشگیری از خودکشی