مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 10:252021-09-11سياسي

وظیفه حوزه علمیه عینیت بخشیدن به معارف و احکام دین است


وظیفه حوزه نه فقط تبلیغ، سخنرانی و تألیف کتاب بلکه اقامه دین و عینیت بخشیدن به معارف و احکام است.

- مشهد ـ تولیت آستان قدس رضوی گفت: وظیفه حوزه نه فقط تبلیغ، سخنرانی و تألیف کتاب بلکه اقامه دین و عینیت بخشیدن به معارف و احکام است.

به گزارش، حجت الاسلام احمد مروی پیش از ظهر شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه که در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، بیان کرد: به طلاب جدید که توفیق تحصیل در مکتب امام صادق (ع) و سربازی امام زمان (ع) را پیدا کردند، تبریک می گویم.

وی ادامه داد: در روایات تأکید ویژه ای بر مسئله ولایت شده است و به نقل از یکی از مورخین معتبر اهل سنت، آن قدر که برای اثبات ولایت و امامت در اسلام کشته داده شد، برای خود اسلام داده نشد.

تولیت آستان قدس رضوی با طرح این سوال که نقش حوزه های علمیه در تحقق آموزه های اهل بیت در جهان چیست ، افزود: علما وارث پیامبران هستند، آنان هم احکام را بیان و هم مردم را هدایت کردند از این رو، جهاد نیز در اینجا معنا پیدا می کند.

وظیفه حوزه های علمیه وی با بیان این که اقامه دین و احکام است که دشمنان را به مقابله برمی انگیزد، اضافه کرد: امروز بدترین نوع و ضد دین ترین حکومت در عربستان حاکم است اما مانع نماز، احکام و حج نمی شوند بلکه بهترین نوع مساجد را می سازند، مشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وظیفه حوزه علمیه عینیت بخشیدن به معارف و احکام دین است

وظیفه حوزه علمیه عینیت بخشیدن به معارف و احکام دین است