مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 23:052021-09-11بين الملل

مشکل فعلی افغانستان، طالبان نیست


سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرد که مشکل کنونی افغانستان، طالبان نیست، بلکه بحران پناهجویان افغان حتی قبل از روی کار آمدن طالبان نیز در این کشور وجود داشته است.

- به نقل از تاس، دیمیتری ژیرنوف ، سفیر روسیه در افغانستان طی سخنانی اعلام کرد که بحران پناهجویان افغان حتی قبل از روی کار آمدن طالبان نیز در این کشور وجود داشته است، زیرا افغان ها به دلیل فقر از این کشور فرار می کنند.

این دیپلمات روسی همچنین در ادامه گفت: مشکل فعلی افغانستان، طالبان نیست، بلکه مشکل اصلی این کشور در حال حاضر فقر است و مشخص است که سطح زندگی در ایالات متحده بالاتر از افغانستان کنونی است و از همین رو شهروندان افغان در تلاش برای فرار با هواپیماهایی آمریکایی بودند.

به گفته سفیر روسیه، حتی قبل از طالبان نیز ما در افغانستان شاهد خروج بسیاری از شهروندان این کشور به کشورهای همسایه بودیم و در حال حاضر پنج میلیون پناهنده افغان در پاکستان و ایران زندگی می کنند که همه آنها از فقر فرار کرده اند.

از سوی دیگر و در همین ارتباط نیز، سازمان ملل به تازگی هشدار داده است که احتمال دارد تا پایان سال 2021 حدود نیم میلیون پناهجوی دیگر از افغانستان مهاجرت کنند.

این نهاد افزود که در حال حاضر جمعیت زیادی از مرزهای افغانستان عبور نمی کند ولی همزمان با تشدید بحران در این کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل فعلی افغانستان، طالبان نیست

مشکل فعلی افغانستان، طالبان نیست