مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 02:252021-09-11اقتصادي

نقش قاچاق معکوس در کمبود داروها/ ارز ترجیحی دارو حذف می شود؟


تخصیص ارز ترجیحی به دارو نه تنها موجب مدیریت بازار دارو نشده است بلکه با دامن زدن به قاچاق معکوس و تضعیف تولیدکننده داخلی منجر به کمبود دارویی در کشور شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در چند سال اخیر کمبود دارو یکی از مشکلاتی بوده است که هر چند وقت یک بار موجب زحمت بیماران و خانواده‎های آن ها شده است.

نکته جالب در این کمبودهای دارویی، ادعا مسئولان در خصوص تخصیص ارز ترجیحی و تامین دارو به اندازه کافی است.

موضوعی که موجب شده تا این سوال پیش بیاید که در صورت تخصیص ارز و تامین دارو به اندازه کافی پس علت این کمبودهای دارویی چیست؟ برای جواب به این سوال باید توضیح داد که برای رفع نیاز به دارو در داخل کشور تنها واردات یا تولید دارو کافی نیست بلکه باید دارو در زنجیره تامین از گمرک یا کارخانه خارج شده و با عرضه در بازار به دست مصرف کننده برسد و اگر نرسد در عمل کمبود رخ می دهد و صف های زیادی برای خرید دارو تشکیل می شود.

نقش قاچاق معکوس در کمبود دارو در کشور به وجود آمدن کمبود دارو و نرسیدن دارو به دست بیماران علل مختلفی دارد که یکی از آن ها قاچاق معکوس دارو از داخل به کشورهای همسایه است.

این پدیده هنگامی که اختلاف قیمت یک محصول یا کالا بین داخل و خارج از کشور زیاد باشد، رخ می دهد و می تواند موجب کمبود آن محصول در داخل کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش قاچاق معکوس در کمبود داروها/ ارز ترجیحی دارو حذف می شود؟

نقش قاچاق معکوس در کمبود داروها/ ارز ترجیحی دارو حذف می شود؟