مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 04:002021-09-12حوادث

«حداکثر سرعت» در معابر بزرگراهی پایتخت چقدر است؟/ سرعت در میادین 30 کیلومتر!


رییس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت گفت: حداکثر سرعت در معابر بزرگراهی شمال به جنوب تهران 80 کیلومتر بر ساعت است.

- سرهنگ احسان مومنی رییس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با بیان اینکه 26 درصد از علل وقوع تصادفات در معابر بزرگراهی مربوط به سرعت غیر مجاز است، اظهار داشت: حداکثر سرعت در میادین و تقاطع ها 30 کیلومتر است.

 رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: در بزرگراه هایی که تابلوی سرعت ندارند حداکثر سرعت 100 کیلومتر بوده و حداکثر سرعت در مسیرهای شمال به جنوب شهر تهران 80 کیلومتر است.

سرهنگ مومنی گفت: در محورهای بزرگراهی که دارای تابلوی راهنمایی و رانندگی و تابلوی محدودیت سرعت هست رانندگان مکلف هستند که از آن تابلو تبعیت کرده و سرعت خود را بر اساس آن تابلو تنظیم کنند ؛ اما در معابر بزرگراهی که فاقد تابلوی سرعت هست حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت است.

وی افزود: با توجه به شهر تهران که دارای شیب است در محورهای بزرگراهی که در مسیر های شمال به جنوب است مثل بزرگراه شهید چمران ، بزرگراه امام علی ع ، بزرگراه شهید یاسینی حداکثر سرعت 80 کیلومتر بر ساعت است.

سرهنگ مومنی گفت: سرعت در معابر و خیابانهای اصلی حداقل 60 کیلومتر و در خیابانهای فرعی حداکثر 50 کیلومتر و سرعت در تقاطع ها و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«حداکثر سرعت» در معابر بزرگراهی پایتخت چقدر است؟/ سرعت در میادین 30 کیلومتر!

«حداکثر سرعت» در معابر بزرگراهی پایتخت چقدر است؟/ سرعت در میادین 30 کیلومتر!