مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 04:252021-09-12پزشكي

آیا آسمی ها در برابر کرونا آسیب پذیرترند؟


حمله به دستگاه تنفسی از مشخصات بارز ویروس کرونا است.

آیا افرادی که دچار بیماری آسم هستند، در برابر این ویروس مهلک نسبت به سایر افراد آسیب پذیرترند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، به طور حتم بسیاری از مبتلایان به بیماری آسم که تنگی نفس و گرفتگی قفسه سینه از مشخصات بارز آن است، ممکن است از ابتلا به کرونا به تصور حمله ور شدن این ویروس خطرناک به دستگاه تنفسی واهمه داشته باشند.

مساله ای مهم که به گفته دکتر مرتضی فلاح پور متخصص آسم و آلرژی خیلی جای نگرانی ندارد و تا امروز شواهد کافی مبنی بر احتمال خطر بیشتر کرونا برای بیماران مبتلا به آسم یافت نشده است.

آسم واژه ای یونانی و بیانگر حالتی است که وجه مشخصه آن بروز حملات مکرر سرفه، تنگی نفس همراه با خس خس سینه و احساس خفقان است.

این یک بیماری التهابی مزمن راه های هوایی است که در افراد مستعد از نظر ژنتیک، تحت تاثیر عوامل محیطی، ایجاد یا تشدید می شود.

15 اردیبهشت ماه امسال بود که دکتر مصطفی معین رییس انجمن آسم و آلرژی ایران در پیامی به مناسبت روز جهانی آسم اعلام کرد: در ایران 10.

9 درصد کودکان و نوجوانان و 8.

9 درصد بزرگسالان به بیماری آسم دچار هستند.

تعداد مبتلایان به این بیماری در دنیا به 339 میلیون نفر می رسد و پیش بینی می شود تا سال 2025 این تعداد به 400 میلیون نفر افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا آسمی ها در برابر کرونا آسیب پذیرترند؟

آیا آسمی ها در برابر کرونا آسیب پذیرترند؟