مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 04:402021-09-12اقتصادي

خاموشی بزرگترین موزه صنعتی ایران در کرمانشاه


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بزرگترین موزه صنعتی ایران در کرمانشاه سالهاست که خاموش مانده است.

- کیومرث اعظمی در گفت و گو با ایسنا، موزه صنعت نفت کرمانشاه را بزرگترین موزه صنعتی خاورمیانه خواند و اظهارکرد: این موزه به همراه کارخانه قدیمی حلب سازی در مساحت حدود 23 هزار متربع در بخش جدا شده ای از پالایشگاه کرمانشاه قرار دارند.

وی افزود: در موزه صنعت نفت کرمانشاه قطعات و اشیایی وجود دارد که مربوط به زمان اکتشافات انگلیسی ها در منطقه نفت شهر و سومار است که آنها این قطعات را پس از فرسودگی و خراب شدن در زیر خاک دفن می کردند.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه یادآورشد: از آنجایی که در نفت شهر و سومار تجهیزات لازم برای معدوم کردن و یا ذوب این قطعات فرسوده و آسیب دیده وجود نداشت، انگلیسی ها آنها را زیر خاک دفن می کردند.

وی ادامه داد: طی اکتشافاتی که طی چندین سال در محدوده چاه های نفت شهر انجام شده، قطعات صنعتی بدست آمده که برخی از آنها نوسازی و در راه اندازی مجدد کارخانه حلب سازی مورد استفاده قرار گرفته اند.

اعظمی در ادامه گفت: کارخانه حلب سازی هم که در زمان خود یکی از معدود کارخانه های تولید برخی مشتقات نفتی در خاورمیانه بوده در دوران جنگ دچار آسیب شد و از کار افتاد، اما مدیر موزه صن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاموشی بزرگترین موزه صنعتی ایران در کرمانشاه

خاموشی بزرگترین موزه صنعتی ایران در کرمانشاه