مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 05:302021-09-12بين الملل

راهپیمایی هزاران تن از کاتالان ها در بارسلونا با درخواست استقلال


هزاران تن از کاتالان ها روز شنبه به خیابان های بارسلونا آمدند، شعار سر دادند، سرود خواندند، پرچم های کاتالونیا را تکان دادند و خواستار استقلال این منطقه از اسپانیا شدند.

- هزاران تن از کاتالان ها روز شنبه به خیابان های بارسلونا آمدند، شعار سر دادند، سرود خواندند، پرچم های کاتالونیا را تکان دادند و خواستار استقلال این منطقه از اسپانیا شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این راهپیمایی که توسط مجمع ملی کاتالونیا سازمان دهی شده بود، نخستین راهپیمایی از زمان عفو 9 تن از رهبران جدایی طلب کاتالونیا توسط دولت اسپانیا محسوب می شود.

دولت اسپانیا اخیرا 9 تن از رهبران جدایی طلب کاتالونیا را که به خاطر نقش شان در رفراندوم استقلال سال 2017 میلادی زندانی شده بودند، عفو کرد؛ رفراندومی که بزرگ ترین بحران سیاسی اسپانیا در دهه های گذشته بود.

اکثر راهپیمایی کنندگان چهره خود را پوشانده بودند.

طبق اعلام پلیس، حدود 108 هزار تن در این راهپیمایی شرکت داشتند اما مجمع ملی کاتالونیا تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی را نزدیک به 400 هزار تن اعلام کرد.

این آمار کمتر از تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی سال 2019 میلادی هنگامی که حدود 600 هزار تن در آن شرکت داشتند و همچنین راهپیمایی های سال گذشته هنگامی که اعتراضات کوچکی طبق محدودیت های کوو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهپیمایی هزاران تن از کاتالان ها در بارسلونا با درخواست استقلال

راهپیمایی هزاران تن از کاتالان ها در بارسلونا با درخواست استقلال