مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 05:352021-09-12اقتصادي

آغاز برداشت محصول پسته از باغات استان قزوین


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : عملیات برداشت محصول پسته از سطح 4 هزار و 920 هکتار از باغات این استان آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمد پیله فروش با اعلام این خبر پیش بینی کرد: امسال 4 هزار و 300 تن پسته از این میزان سطح باغات برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان قزوین دارای 4920 هکتار باغ پسته بارور و غیر بارور است برآورد کرد: متوسط میانگین عملکرد این محصول 1050 کیلوگرم در هکتار است.

به گفته پیله فروش، مهمترین مناطق کشت پسته در استان در شهرستان بویین زهرا و قزوین است.

وی تصریح کرد: پسته قزوین به واسطه وجود سبزینه و مقدار کلرفیل دارای رنگ و طعم منحصر به فردی است که در زمینه تهیه شیرینی جایگاه ویژه ای از نظر صادرات دارد.

پیله فروش مهمترین ارقام پسته استان را رقم های قرمز و سفید پسته، کال خندان، کله بزی، احمدآقایی، اکبری، اوحدی، کله قوچی، فندقی و خنجری ذکر کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر 5 ترمینال فرآوری بهداشتی پسته در استان فعال است یادآور شد: از سال 98 طرح سرشاخه کاری و تغییر ارقام مناسب به صورت آزمایشی در ایستگاه تحقیقات پسته یزبر در حال اجرا می باشد که در صورت موفقیت در بین باغات پسته استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت محصول پسته از باغات استان قزوین

آغاز برداشت محصول پسته از باغات استان قزوین