مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 05:402021-09-12اقتصادي

گردش چرخ کار و زندگی مردم گُل میان در گِرو احداث یک پل


چشم مردم روستاهای تِمنَک و لَما تنها به رودخانه بشار بسته شده، رودخانه ای که به آنها آب و نان می دهد و معیشتشان به آن گره خورده است.

- گردش چرخ کار و زندگی مردم "گُل میان" در گِرو احداث یک پل ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد چشم مردم روستاهای "تِمنَک" و "لَما" تنها به رودخانه بشار بسته شده، رودخانه ای که به آنها آب و نان می دهد و معیشتشان به آن گره خورده است.

گره کور اشتغال با شالیزارها و مزارع پرورش ماهی منطقه گُل میان در آن سوی رودخانه بشار به مدد بخشندگی همین رود و همت کارآفرینان، گشوده شده اما آنچه گفته می شود سختی کار را صدچندان کرده، نبود یک پل ارتباطی است که در عبور از رودخانه، اهالی "گل میان" را مستاصل کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اشتغال و کارآفرینی شاید یکی از راهبردی ترین و کارآمدترین راه حل های جلوگیری از مهاجرت روستاییان باشد و آنچه امروز مردم روستاهای تِمنَک و لَما را دلخوش به ماندن کرده است، شاید همین شالیزارها و مزارع پرورش ماهی باشد.

تولید سالیانه حدود 500تن ماهی قزل آلای سردآبی و تولید برنج از 80 هکتار شالیزار و اشتغالی که به اقتصاد روستایی رونق می بخشد، همه آن چیزی است که موجب شده کارآفرینان و مردم منطقه گُل میان از مسئولان استانی کهگلویه و بویراحمد بخواهند که تا پیش از آمدن فصل پاییز و زمست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردش چرخ کار و زندگی مردم گُل میان در گِرو احداث یک پل

گردش چرخ کار و زندگی مردم گُل میان در گِرو احداث یک پل