مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 05:452021-09-12سياسي

غفلت از ظرفیت اقتصادی مرزنشینان/ مصوباتی که خاک می خورد


کمبود امکانات، ضعف در زیرساخت های رفاهی، توسعه نیافتگی و محدودیتِ فرصت های شغلی در استان های مرزی توزیع نامتوازن و نامتعادل امکانات در این مناطق باعث شده که اهالی مرز از بیکاری رنج برده و شغل پایدار را فقط در کلام برخی مسئولان بشنوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، یکی از اصلی ترین و مهمترین موضوعات مورد بررسی جغرافیای سیاسی می توان به مناطق مرزی کشور اشاره کرد، این مناطق به دلیل همجواری با محیط های گوناگون داخلی و خارجی از ویژگی های خاصی برخوردار هستند.

به دلیل وجود مبادلات و پیوندهای فضایی دو سویه مرزی بین کشورهای مجاور و آسیب پذیری و تهدیدهای مختلف در این مناطق اهمیت ویژه ای، در فرآیند برنامه ریزی های توسعه امنیت و آمایش کشور داده شده است.

می توان بیان کرد اقتصاد مردم مرزنشینی علاوه بر دیگر فعالیت های اقتصادی بیشتر وابسته به مرز  است و  چنانچه فعالیت های مرتبط با مرز ساماندهی و راهکارهای قانونی اندیشیده شود می تواند در رونق و توسعه  اقتصادی مناطق مرزی و افزایش توان اقتصادی مرزنشینان موثر باشد.

به دلیل شرایط جغرافیایی و دوری مناطق مرزی از مرکز کشور این مناطق جزو مناطق محروم به شمار می آیند که سیاست های اقتصادی مختلفی برای توسعه این نواحی تدوین، تصویب و اجرا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت از ظرفیت اقتصادی مرزنشینان/ مصوباتی که خاک می خورد

غفلت از ظرفیت اقتصادی مرزنشینان/ مصوباتی که خاک می خورد