مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 06:252021-09-12سياسي

مجوز مجلس به سازمان اسناد جهت صدور سند حدنگار کشاورزی


نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان اسناد را مجاز به صدور سند مفروض حدنگار با قید کاربری کشاورزی کردند.

- ، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 21 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی با ماده 12 طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولید کشاورزی با 195 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجازه داده می شود در اجرای قانون جامع حدنگار برای کلیه قطعات اراضی کشاورزی که تا زمان تصویب این قانون دارای تصرفات مفروض بوده و منشا آن تصرفات قانونی باشد با هر مساحتی سند مفروض حدنگار با قید کاربری کشاورزی صادر کند.

پس از صدور سند مالکیت حدنگاری موضوع این ماده هر گونه افراض، تقسیم و تفکیک اراضی مذکور مشمول قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی- اقتصادی مصوب 25 فروردین 83 خواهد شد.

تبصره 1- سازمان امور اراضی مکلف است ظرف یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون کلیه سوابق لازم اعم از نقشه ها و مستندات مربوط به این ماده را در اختیار سازمان ثبت و اسناد و املاک قرار دهد.

تبصره 2- چنانچه متصرفین قانونی اراضی کشاورزی ظرف دو سال از اجرای این قانون اقدام به مستندسازی و تشکیل پرونده از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک جهت صدور حدنگاری کنند از 50 درصد حق الثبت معاف خواهند ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز مجلس به سازمان اسناد جهت صدور سند حدنگار کشاورزی

مجوز مجلس به سازمان اسناد جهت صدور سند حدنگار کشاورزی