مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 07:002021-09-12اقتصادي

انتقاد از قرار دادهای سه ماهه کارگری / 96 درصد کارگران امنیت شغلی ندارند


رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه متأسفانه 96درصد جامعه کارگری امنیت شغلی ندارند گفت: برخی از کارگاه ها قراردادهای سه ماهه و حتی یک ماهه با کارگران منعقد می کنند.

- اولیاء علی بیگی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، با بیان اینکه متأسفانه 96 درصد جامعه کارگری با وجود اینکه در مشاغل با ماهیت مستمر مشغول کار هستند و در کارگاه های مختلف با سوابق 10 تا 15 سال و حتی بیشتر مشغول کار هستند، اما قراردادهای موقت کار سه ماهه، 6 ماهه و حتی یک ماهه دارند.

وی گفت: عدم امنیت شغلی برای کارگران کرامت نیروی کار را خدشه دار کرده است، ما نباید کار را بهانه کنیم و مسؤول ایجاد شغل کارگر نیست، بلکه دولت است که طبق قانون اساسی موظف است شغل ایجاد کند.

وی گفت: آقای عبدالملکی وزیر تعاون، کار می گوید دولت مسؤول شغل است و طبق قانون اساسی باید دولت شغل مناسب، مسکن مناسب به عنوان حق هر ایرانی تهیه کند.

اکنون که وضع دولت خوب نیست، نباید کارفرماها را رها کنیم و هر شرایطی را به کارگران تحمیل کنند هدف ما در شورای عالی کار این است که حداقل های زندگی برای خانوار کارگری را از طریق حداقل مزد تأمین کنیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: شعار دولت سیزدهم تمکین از قانون است و طبق ماده 41 قانون کار شورای عالی کار هر ساله بر اساس دو شا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از قرار دادهای سه ماهه کارگری / 96 درصد کارگران امنیت شغلی ندارند

انتقاد از قرار دادهای سه ماهه کارگری / 96 درصد کارگران امنیت شغلی ندارند