مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 07:252021-09-12فرهنگي

افسر عراقی برای رزمنده ایرانی شعرهای «نزار قبانی» را نوشته بود + فیلم


رسول صدرعاملی کارگردان سینمای ایران می گوید: در حال ساخت مستند «فتح بستان» در جنوب بودم که نامه ای سوخته شده از داخل لباس یک افسر عراقی به دستم رسید و در آن شعرهای نزار قبانی برای سربازان و رزمنده های ایرانی نوشته شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، امروز 21 شهریورماه همزمان با روز ملی سینما، موزه سینمای ایران بخش هایی از گفت وگوی فریدون جیرانی با رسول صدرعاملی را منتشر کرده است.

این نویسنده، کارگردان و تهیه کننده پیرامون اولین کار سینمایی خود گفت: در حال ساخت که در فیلم رهایی افتاد و به من خیلی اعتماد به نفس داد، حضور داوود رشیدی بود که در این فیلم بازی درخشانی داشت.

وی با بیان اینکه گل های داوودی مهمترین فیلم من است، گفت: در فیلم رهایی فریدون جیرانی فیلمنامه را خودش به تنهایی نوشت اما در گل های داوودی که قرار بود نقش اصلی را سعید کنگرانی بازی کند اما به دلایلی نشد، همه کار بر عهده خودم بود.

قصه این فیلم توسط قاضی ربیحاوی (نویسنده ایرانی-بریتانیایی) نوشته شده بود که با فریدون جیرانی درباره آن صحبت کردیم و او پیشنهاد مجدد ساخت فیلم سینمایی دیگری را به من داد.

صدرعاملی با بیان اینکه در آن زمان قصه را 30 هزار تومان خریده بود، خاطرنشان کرد: در گلهای داوودی به دلیل نابینا بودن بازیگران نیاز به یک گریم خاص داشتیم به همین دلیل به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسر عراقی برای رزمنده ایرانی شعرهای «نزار قبانی» را نوشته بود + فیلم

افسر عراقی برای رزمنده ایرانی شعرهای «نزار قبانی» را نوشته بود + فیلم