مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 08:052021-09-12بين الملل

رصد زیردریایی احتمالا چینی در نزدیکی ژاپن، خبرساز شد


وزارت دفاع ژاپن روز یکشنبه (امروز) اعلام کرد، یک زیردریایی که به نظر می رسد متعلق به چین باشد، در نزدیکی جزایر جنوبی این کشور رصد و مشاهده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که برخی اختلافات سرزمینی بین ژاپن و گزارش دادند، یک زیردریایی احتمالا چینی در نزدیکی حریم سرزمینی ژاپن واقع در جزایر جنوبی این کشور رصد شده است.

وزارت دفاع ژاپن روز یکشنبه (امروز) اعلام کرد، یک زیردریایی که اعتقاد بر این است که زیردریایی متعلق به چین باشد در نزدیکی آب های ژاپن مشاهده شده است.

طبق اعلام این وزارتخانه، نیروی دریایی ژاپن روز جمعه در نزدیکی جزیره آمامی اوشیما که بخشی از منطقه کاگوشیما است، یک زیردریایی را شناسایی کرد.

وزارت دفاع ژاپن همچنین اعلام کرد که در مجاورت همین منطقه، یک ناوشکن نیروی دریایی چین مشاهده شده است.

دولت ژاپن طی سال های اخیر بارها از نقض مکرر حریم سرزمینی خود از سوی کشتی های چین به ویژه در نزدیکی جزایر مورد مناقشه بین دو کشور شکایت و اعتراض کرده اند.

در بیانیه امروز وزارت دفاع ژاپن البته آمده که زیردریایی و ناوشکن در منطقه همجوار با تمامیت سرزمینی ژاپن دیده شدند اما با این وجود نوبو کیشی وزیر دفاع ژاپن با قید فوریت خواستار جمع آوری اطلاعات و حفظ نظارت و شناسایی هوشیارانه وزارت تحت امرش در خصوص این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد زیردریایی احتمالا چینی در نزدیکی ژاپن، خبرساز شد

رصد زیردریایی احتمالا چینی در نزدیکی ژاپن، خبرساز شد