مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 08:552021-09-12سياسي

خط2مترو ورینگ چهارم ترافیکی صفهان درمعرض نشست زمین/ورزشگاه نقش جهان فرونشست


مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان اصفهان گفت: حط دو مترو و رینگ چهارم ترافیکی اصفهان به شدت در معرض پدیده فرونشست قرار دارد.

- ، رضا اسلامی ظهر یکشنبه در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت اسفناک شهر اصفهان در زمینه فرونشست زمین اظهار داشت: باید توجه داشت که برای مثال در میدان حبیب آباد در برآورد انجام شده از سال 1350 تا سال 1390 حدود 40 سانتی متر فرونشست زمین را شاهد بوده ایم که این امر از سال 1379 و به دنبال بسته وباز شدن زاینده رود تشدید شده است.

وی با بیان اینکه صدور مجوزهای حفرچاه برای کشاورزی در حاشیه رودخانه زاینده رود وضعیت امروز اصفهان را رقم زده است، ادامه داد: این در حالی است که این امر همچنان البته بدون مجوز در حال انجام است.

مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان اصفهان با بیان اینکه کشور ایران یک درصد از مساحت دنیا، یک درصد از جمعیت دنیا و بیش از 6 درصد مخاطرات دنیا را دارد، افزود: از 44 مخاطره زمین شناسی 35 مخاطره در ایران اتفاق می افتد که خطرناک ترین آن فرونشست است.

وی با بیان اینکه ریزپهنه بندی ایران در زمینه زلزله در سال 1340 تا 1344 انجام شد و شهرهای اصفهان و اراک به عنوان شهرهای سفید معرفی شدند، ادامه داد: این امر منجر به بارگذاری بی رویه صنایع در این دو شهر شده و امروز می بینیم که بخش ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط2مترو ورینگ چهارم ترافیکی صفهان درمعرض نشست زمین/ورزشگاه نقش جهان فرونشست

خط2مترو ورینگ چهارم ترافیکی صفهان درمعرض نشست زمین/ورزشگاه نقش جهان فرونشست