مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 09:252021-09-12اقتصادي

ارزش آفرینی 3.7 میلیارد دلاری با خط لوله اتیلن غرب امکان پذیر است


مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه در افق 1404، مجتمع های پتروشیمی متصل به این خط افزایش خواهند یافت، گفت: ارزش آفرینی 3.

7 میلیارد دلاری از طریق این خط لوله امکان پذیر است.

- به نقل از وزارت نفت، بهزاد محمدی امروز در آیین امضای قرارداد واگذاری راهبری خط اتیلن غرب به شرکت راه اندازی و بهره برداری صنعت نفت (اویکو) این قرارداد را با توجه به اینکه تاکنون این حجم از واگذاری به بخش خصوصی انجام نشده بود، منحصربه فرد اعلام کرد و گفت: این خط از اقدام های مهم دولت برای توسعه صنایع پتروشیمی در نوار غربی کشور است که این اتفاق در دهه 80 آغاز شد.

با اجرای خط لوله اتیلن غرب، اتیلن تولیدی از عسلویه تا شمال غرب ایران منتقل شد و از انشعاب های این خط شرکت های زیادی بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه پس از واگذاری شرکت های پتروشیمی به بخش خصوصی، خط اتیلن غرب نیز پس از بهره برداری در سال 91 در مدیریت بخش خصوصی باقی ماند، افزود: این خط از سوی دولت احداث شده بود و از همان سال ها نهادهای نظارتی همیشه دغدغه این موضوع را داشتند که چرا این خط در اختیار بخش خصوصی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تلاش های مدیران عامل پیشین این شرکت برای در اختیار گرفتن خط لوله اتیلن غرب اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به مقاومتی که شرکت بخش خصوصی از خود نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش آفرینی 3.7 میلیارد دلاری با خط لوله اتیلن غرب امکان پذیر است

ارزش آفرینی 3.7 میلیارد دلاری با خط لوله اتیلن غرب امکان پذیر است