مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 10:552021-09-12پزشكي

قارچ سیاه چقدر برای مردم عادی خطرناک است؟


فوق تخصص بیماری های عفونی، تشخیص به موقع قارچ سیاه در کنترل این بیماری را که با مرگ و میر بالایی همراه است، بسیار مهم عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مهر نوشت: ایلاد علوی در خصوص بیماری قارچ سیاه گفت: موکورمایست ها (قارچ سیاه) در سراسر محیط به ویژه در گرد و غبار، خاک، چوب پوسیده و محیط های مرطوب وجود دارد و پیوسته از طریق تنفس وارد بدن ما می شود اما در افراد سالم قادر به ایجاد عفونت نیست.

وی خاطرنشان کرد: قارچ سیاه در افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، سرطان، نوتروپنی، پیوند عضو و در صورت مصرف طولانی مدت با دوز بالای استروییدها می تواند منجر به موکورمایکوزیس شوند.

فلوشیپ بیماری های عفونی در بیماران مبتلا به نقص ایمنی و پیوند، تشخیص به موقع را در کنترل و مدیریت این بیماری که همراه با مرگ و میر بالایی است، بسیار مهم عنوان کرد.

علوی یادآور شد: برای تشخیص موکورمایکوزیس از روش های آزمایشگاهی، نمونه برداری بافتی و روش های تصویربرداری مغز، سینوس ها و ریه ها استفاده می شود.

وی، مدیریت ریسک فاکتورها و تجویز داروهای ضد قارچ از جمله آمفوتریسین B لیپوزومال و در صورت نیاز اقدامات جراحی را جزو برنامه های درمانی این بیماری عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قارچ سیاه چقدر برای مردم عادی خطرناک است؟

قارچ سیاه چقدر برای مردم عادی خطرناک است؟