مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 14:002021-09-12اقتصادي

تصمیم جدید وزارت صمت برای عرضه گسترده کالاها در بورس


قائم مقام وزیر صمت با اشاره به اظهارات مطرح شده درباره قیمتگذاری جدید سیمان و فولاد گفت: براساس قانون، کالاها در بورس کالا از شمول قیمتگذاری خارج هستند و به عبارتی قیمتها در بورس دستور پذیر نیستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، محمد صادق مفتح قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این زمینه موضوع مهم آن است که سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شده و قرار بر این است، ضمن ورود کلیه محصولات به بورس کالا، زمینه مراجعه خریداران عمده به این بازار برای تهیه کالاهای مورد نیاز فراهم شود.

وی با تاکید براینکه این اقدام و سیاست وزارت صمت بدین معناست که نمی توان قیمت ها را در بورس کالا به صورت دستوری تعیین کرد، افزود: این موضوع باید مدنظر باشد که فعالان اقتصادی بنا بر میزان تولید و مصرف فعالان بازار، پیش بینی هایی را از بازار یک کالا و قیمت ها خواهند داشت که در این مورد هم اظهارات مطرح شده در خصوص کاهش قیمت سیمان و فولاد فقط به عنوان پیش بینی است و این احتمال وجود دارد که قیمت ها به نرخ اعلام شده برسند.

مفتح اضافه کرد: بورس کالا بستری برای تقابل عرضه و تقاضا و کشف واقعی قیمت است و قرار نیست قیمت اعلام شده در مورد سیمان و فولاد به صورت ابلاغیه یا بخشنامه به بورس کالا ارائه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم جدید وزارت صمت برای عرضه گسترده کالاها در بورس

تصمیم جدید وزارت صمت برای عرضه گسترده کالاها در بورس