مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 14:302021-09-12سياسي

تأثیر ایران بر تشویق جریان های سیاسی برای مشارکت در انتخابات عراق


برخی از جریان های سیاسی عراق، انتخابات را تحریم کرده اند و با توجه به نفوذ معنوی ایران، الکاظمی از ظرفیت ایران برای تاثیرگذاری در انتخابات پیش رو استفاده خواهد کرد.

- حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه ای در گفتگو با خبرنگار مهر ، سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق را دارای اهداف چند جانبه توصیف کرد و گفت: سفر آقای الکاظمی به تهران که دومین سفر وی در طول سه سال گذشته تلقی می شود، از اهمیت بالایی در این شرایط حساس برخوردار است و در جریان این سفر چندین موضوع محوری در دستور کار آقای الکاظمی قرار دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مسئله خروجی نشست اخیر سران کشورهای منطقه در بغداد و همچنین سفر امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه به عراق که باید این خروجی عملاً در عرصه های میدانی و سیاسی تجلی پیدا کند.

وی ادامه داد: همچنین باید شرایطی فراهم شود که با توجه به وضعیت منطقه، کشورهای منطقه به ویژه ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به یک نقطه تفاهم برای حل مشکلات خودشان برسند.

هانی زاده همچنین تأکید کرد: لذا آقای الکاظمی اعتقاد دارد که اختلافات ایران و عربستان بازتاب و بازخورد منفی بر عرصه های داخلی عراق باقی می گذارد و عراق نباید عرصه تقابل و رقابت های کشورهای منطقه و کشورهای فرامنطقه ای باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر ایران بر تشویق جریان های سیاسی برای مشارکت در انتخابات عراق

تأثیر ایران بر تشویق جریان های سیاسی برای مشارکت در انتخابات عراق