مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 15:352021-09-12اقتصادي

کشت پنبه در 430 هکتار از اراضی کشاورزی«دهلران»


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران با بیان اینکه 430 هکتار از اراضی مستعد شهرستان دهلران به کشت پنبه اختصاص یافت گفت: میزان اشتغالزایی این محصول 45 نفر است.

- علی غلامی شامگاه امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی مناسب برای اولین بار 430 هکتار از اراضی مستعد شهرستان دهلران به کشت پنبه اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه دوره پرورش این محصول 5 ماه است افزود: به منظور ایجاد تنوع در کاشت و تولید محصولات کشاورزی به ویژه روی آوردن به محصولات جدید زراعی در الگوی کشت منطقه و همچنین محصولاتی در تناوب با غلات پاییزه و نیاز آبی کمتر، کاشت پنبه در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران با اشاره به اینکه میزان اشتغالزایی این محصول 45 نفر است گفت: پیش بینی می شود از این میزان سطح کشت 1000 تن وش پنبه( طلای سفید) برداشت شود.

وی ادامه داد: این محصول پس از برداشت به بازارهای بزرگ و مهم محصول کارخانه جات تهران صادر خواهد شد و در صورت حمایت همه جانبه از کشاورزان  شهرستان دهلران میتوان در سال های آتی شاهد زراعت سطح کشت بیشتری از این محصول باشیم.

انتهای پیام/ 970877


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت پنبه در 430 هکتار از اراضی کشاورزی«دهلران»

کشت پنبه در 430 هکتار از اراضی کشاورزی«دهلران»