مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 03:302021-09-13سياسي

ضایعات طرح صیانت/سعید حجاریان


طرح صیانت به قصد قطع ارتباط داخل و خارج مطرح شده است اما نمی تواند ارتباط داخل با داخل را از بین ببرد.

- طرحی پر سر و صدا موسوم به صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی از مدت ها پیش مورد بررسی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و واکنش هایی از جمله کارزار شهروندان مخالف و همچنین کسب و کارهای منتقد/مخالف را برانگیخت.

اینک، کمی از هیاهوها کاسته شده است اما دیر نیست که مجلس انقلابی و متولیان اجرایی با وجود مخالفت ها آن را به نحوی اجرا کنند.

ماجرای این طرح من را به یاد طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلس پنجم انداخت؛ طرحی که تحلیل محتوا و نوشتن از منشاء آن با تیتر سعید اسلامی پیشنهاد اصلاح قانون مطبوعات را داده است منجر به توقیف روزنامه سلام شد.

محتوای طرح اصلاح قانون مطبوعات فهرستی از ممنوعیت ها و ممانعت ها، و ماحصل اش تأسیس نظام سازماندهی و کنترل جریده نویسان بود؛ یعنی، بنا بود نوعی نظام خبرنگاریِ دولتی به وجود آید که هرکس می خواهد در آن وارد شود، قبلاً از مراجعی مشخص جواز کار دریافت کند.

در واقع با این کار می خواستند عده ای خاص را از فیلتر تأیید بگذرانند و همان ها را خبرنگار و روزنامه نگار تلقی کنند و مابقی را به عنوان عنصر نامطلوب از دایره کار روزنامه نگاری، تحلیل گری، خبرنگاری و هر آنچه که مربوط به نوشتن می شد، محروم کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضایعات طرح صیانت/سعید حجاریان

ضایعات طرح صیانت/سعید حجاریان