مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 04:102021-09-13اقتصادي

اتصال 898 روستای سیستان و بلوچستان به شبکه آب شرب


مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: از 5594 روستای سیستان و بلوچستان، 898 روستا طی سال 99 تاکنون آبرسانی و رفع تنش شدند و شاخص بهره مندی از آب روستایی با رشد 4.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: از 5594 روستای سیستان و بلوچستان، 898 روستا طی سال 99 تاکنون آبرسانی و رفع تنش شدند و شاخص بهره مندی از آب روستایی با رشد 4.

5 درصدی به 71.

5 درصد رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا علیرضا قاسمی 22 شهریورماه تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان 58 درصد برداشت های آب برای شهرها و روستاها وابسته به منابع زیرزمینی است و از سوی دیگر 42 درصد برداشت های آب وابسته به آب های سطحی است که عمده آن به هیرمند و آب های مرزی بر می گردد.

استانی که از حیث منابع آبی فقیرترین استان کشور است با چالش های بسیاری برای تأمین آب پایدار روبروست به طوریکه بسیاری از روستاها دارای شبکه است اما در فصول گرم سال و با کاهش بارندگی های سالانه دچار تنش آبی می شوند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 98 خدمات شرکت های آب و فاضلاب در حوزه شهری و روستایی مجزا بود، اظهار کرد: از ابتدای سال 99 با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود و تصمیماتی که در دولت گرفته شد، یکپارچه شدن شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی با هدف تجمیع خدمات، استفاده از ظرفیت های مشترک برای هر دو دستگاه و ارتقای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال 898 روستای سیستان و بلوچستان به شبکه آب شرب

اتصال 898 روستای سیستان و بلوچستان به شبکه آب شرب