مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 04:552021-09-13اقتصادي

توانایی تولید روزانه 5 تن جایگزین نهاده های دامی در یک شرکت دانش بنیان


محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق شده اند با تولید و پرورش لارو مگس، جایگزینی برای نهاده های دامی فراهم کنند این شرکت توانایی تولید روزانه 5 تن از این محصول را دارد.

- احمد قائمی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه تامین نهاده های دامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در این شرکت از سال 92 فعالیتهایی در صنایع دام و طیور داشته ایم و در حال حاضر حدود 6 سال است که به شکل تخصصی در حوزه خوراک دام و طیور و آبزیان فعال هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه جدید این شرکت تامین پروتیین خوراک دام طیور و آبزیان با استفاده از لارو مگس است، ادامه داد: با توجه به اینکه بازار نهاده های دامی دچار تنشهایی شده و این صنعت را با مشکل مواجه کرده است متخصصان این مجموعه توانستند روش جدیدی برای تامین پروتیین نهاده های خوراک دام طیور و آبزیان بر اساس نیاز بازار بیابند.

به گفته قائمی،در واقع منشا این پروژه، نیاز به حرکت در مسیر خودکفایی در زمینه نهاده های دامی بوده تا بتوانیم با لارو مگس مکمل های پروتیینی را به تولید برسانیم.

وی با بیان اینکه این پروژه به تازگی با حمایت معاونت علمی و فناوری کلید خورده است، گفت: طرحی که ما ارائه کردیم به خاطر ایجاد نیاز به وجود آمده در نهاده های دامی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانایی تولید روزانه 5 تن جایگزین نهاده های دامی در یک شرکت دانش بنیان

توانایی تولید روزانه 5 تن جایگزین نهاده های دامی در یک شرکت دانش بنیان