مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 05:252021-09-13سياسي

ابلاغ مصوبه «سند ملی حقوق کودک و نوجوان» توسط رییس جمهور


حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «سند ملی حقوق کودک و نوجوان» که در جلسه 806 مورخ 1397/01/21 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، - مصوبه سند ملی حقوق کودک و نوجوان که در جلسه 806 مورخ 1397/1/21 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد مورخ 1393/11/04 شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می شود: کلیات کودکان و نوجوانان سرمایه­ های جامعه هستند و جایگاه آنان در دیدگاه اسلامی بسیار متعالی است.

آموزه­ های اسلامی تمام زوایای حقوق کودکان چه پیش از تولد و چه پس از آن را در ابعاد فرهنگی، آموزشی، تربیتی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی تبیین کرده و در راستای حقوق خصوصی و حقوق کیفری ایشان ابوابی را مطرح نموده است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، قانون­گذار با عنایت به تعالیم اسلام و اهمیت دوران خردسالی به موضوع حقوق کودکان به طور خاص توجه کرده است.

در این راستا قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، جهت ­گیری هایی اساسی در زمینه­ های مختلف، از جمله آموزش و پرورش رایگان و همگانی در همه­ی سطوح، به ویژه برای کودکان را مطرح کرده است.

اهمیت حقوق کودک و اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران جهت رعایت آن در اسناد بالادستی نظام نیز مشاهده می ­شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ مصوبه «سند ملی حقوق کودک و نوجوان» توسط رییس جمهور

ابلاغ مصوبه «سند ملی حقوق کودک و نوجوان» توسط رییس جمهور