مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 06:052021-09-13بين الملل

واکنش تند شماری از افغان ها به سخنرانی ملاله یوسف زی در نشست شورای امنیت


سخنرانی ملاله یوسف زی، مدافع حقوق آموزش برای دختران و برنده جایزه نوبل در شورای امنیت سازمان ملل متحد خشم شماری از زنان افغان را برانگیخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ایندیپندنت، ملاله یوسف زی اهل پاکستان است و در این نشست از جامعه جهانی خواست تا از آموزش زنان افغان حمایت کند.

شماری از فعالان حقوق زن به همراه مردان و کاربران شبکه های اجتماعی از سازمان ملل متحد شکایت کرده اند که چرا به جای ملاله یوسف زی، از زنان افغان دعوت نکرده است تا آنچه را که آن ها در افغانستان تجربه می کنند و آنچه را که از جامعه جهانی انتظار دارند با زبان خود بیان کنند.

شماری از کاربران می گویند که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد زنان افغان به نمایندگی از این قشر حضور نداشتند، هرچند بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه در این نشست وژمه فروغ، فعال حقوق زنان به نمایندگی از زنان افغان شرکت کرده بود.

نشست شواری امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشبه (9 سپتامبر) با شرکت پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی آخرین تحولات افغانستان برگزار شده بود و دییورا لوینز، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در کابل، وژمه فروغ و ملاله یوسف زی به صورت مجازی در این نشست سخنرانی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش تند شماری از افغان ها به سخنرانی ملاله یوسف زی در نشست شورای امنیت

واکنش تند شماری از افغان ها به سخنرانی ملاله یوسف زی در نشست شورای امنیت