مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 06:352021-09-13سياسي

رییس جمهور مصوبه «سند ملی حقوق کودک و نوجوان» را ابلاغ کرد


تدوین و تصویب «کنوانسیون حقوق کودک» حاکی از دغدغه جامعه بین المللی در زمینه حقوق کودک است که جمهوری اسلامی ایران نیز به این پیمان نامه بین المللی به طور مشروط ملحق شده است.

- مصوبه سند ملی حقوق کودک و نوجوان که در جلسه 806 مورخ 1397/1/21 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد مورخ 1393/11/04 شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می شود: کلیاتکودکان و نوجوانان سرمایه­ های جامعه هستند و جایگاه آنان در دیدگاه اسلامی بسیار متعالی است.

آموزه­ های اسلامی تمام زوایای حقوق کودکان چه پیش از تولد و چه پس از آن را در ابعاد فرهنگی، آموزشی، تربیتی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی تبیین کرده و در راستای حقوق خصوصی و حقوق کیفری ایشان ابوابی را مطرح نموده است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، قانون­گذار با عنایت به تعالیم اسلام و اهمیت دوران خردسالی به موضوع حقوق کودکان به طور خاص توجه کرده است.

در این راستا قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، جهت ­گیری هایی اساسی در زمینه­ های مختلف، از جمله آموزش و پرورش رایگان و همگانی در همه­ی سطوح، به ویژه برای کودکان را مطرح کرده است.

اهمیت حقوق کودک و اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران جهت رعایت آن در اسناد بالادستی نظام نیز مشاهده می ­شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور مصوبه «سند ملی حقوق کودک و نوجوان» را ابلاغ کرد

رییس جمهور مصوبه «سند ملی حقوق کودک و نوجوان» را ابلاغ کرد