مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 07:052021-09-13اقتصادي

پیش بینی افزایش پرورش راتون در فومن


با بارندگی های خوبی که در چند روز اخیر رخ داد، امیدواریم شاهد افزایش پرورش راتون در شهرستان باشیم.

- ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی فومن گفت: با بارندگی های خوبی که در چند روز اخیر رخ داد، امیدواریم شاهد افزایش پرورش راتون در شهرستان باشیم.

رامین قاسم زاده در گفت و گوبا ایسنا گفت: این شهرستان بالغ بر 14 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و هم اکنون برخی از کشاورزان اراضی را برای پرورش راتون آماده می کنند.

وی افزود: پرورش راتون موجب می شود که علاوه برا افزایش تولید برنج سفید شهرستان فومن شاهد ارتقای درآمد کشاورزان فومنی باشیم.

قاسم زاده ادامه داد:با توجه به بارندگی های خوبی که صورت گرفت پیش بینی می شود، امسال در بیش از 30 درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان پرورش راتون داشته باشیم.

وی تصریح کرد: راتون به دلیل عطر و کیفیت بیشتری که دارد، با قیمت بالاتر به فروش می رسد و این امر در نهایت موجب بهبود وضعیت اقتصادی شالیکاران فومنی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی فومن گفت: در حال حاضر برنج در شالیکوبی ها به طور میانگین با قمیت 35 هزار تومان به فروش می رسد، کشاورزانی که قدرت اقتصادی بهتری دارند برنج را کمی بعدتر برای تبدیل به کارخانه ها می برند زیرا این امر موجب خواهد شد که رطوبت شلتوک پایین بیاد و هنگام تبدیل برنج سفید با کیفیت تری حاصل شود ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی افزایش پرورش راتون در فومن

پیش بینی افزایش پرورش راتون در فومن