مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 08:102021-09-13اقتصادي

تداوم ممنوعیت واردات لوازم خانگی تا پایان سال 1400


در حال حاضر کشور با ارز حاصل از صادرات کالا اداره می شود و در ماه های اخیر برای تأمین کالا جهت تولید داخل، تأمین ارز مناسبی صورت گرفته است و مواد اولیه به درستی وارد کشور می شود.

- معاون وزیر صمت گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی بر اساس مصوبه سران قوا در سال 97 تنظیم شد و با توجه به تمدید در اردیبهشت 1400 تا پایان سال 1400 این ممنوعیت تداوم دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا و به نقل از صدا و سیما، مهدی صادقی نیارکی اظهار داشت: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 40 درصد رشد تولید در کشور به ثبت رسیده، این در حالیست که آمار یاد شده در سال 99 نسبت به سال 98 با 70 درصد افزایش تولید ثبت شده است.

امسال هم برنامه تولید 16.

5 میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ و کوچک داریم.

معاون امور صنایع وزارت صمت در مورد واردات لوازم خانگی، ادامه داد: به استناد احکام دائمی تولید و توسعه، دولت فقط می تواند موانع تعرفه ای داشته باشد و ضوابط فنی ایجاد کند، ممنوعیت واردات بر اساس احکام دائمی امکان پذیر نیست.

ممنوعیت بر اساس مصوبه سران قوا در سال 97 تنظیم شد و با توجه به تمدید در اردیبهشت 1400 تا پایان سال 1400 این ممنوعیت تداوم دارد.

وی بیان کرد: آنچه باید تعیین تکلیف شود بحث تقنینی است که به حمایت از تولید داخل اشاره دارد؛ در حال حاضر حدود 20 میلیون دستگاه ظرفیت تولیدی دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم ممنوعیت واردات لوازم خانگی تا پایان سال 1400

تداوم ممنوعیت واردات لوازم خانگی تا پایان سال 1400