مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 08:102021-09-13اقتصادي

گرانی تخم مرغ به دلیل سیاست های غلط گذشته/ بهمن ماه سیل تخم مرغ به بازار می آید


رییس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: افزایش قیمت تخم مرغ در بازار به دلیل سیاست های غلط دولت گذشته است اما در بهمن و اسفند سیلی از تخم مرغ به بازار می آید که تولید کنندگان برای فروش التماس خواهند کرد.

- به گزارش  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت تخم مرغ در یکی دو هفته گذشته مسیر افزایشی را طی کرده به طوری که امروز در بازار تهران هر شانه تخم مرغ به 50 هزار تومان رسیده است.

ناصر نبی پور رییس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار فارس در باره دلایل افزایش قیمت به خبرنگار فارس گفت: قیمت تخم مرغ از اواخر مرداد سال گذشته تا خرداد امسال 4 هزار تومان زیر قیمت مصوب دولت به فروش می رفت و مرغداران برای جلوگیری از ضرر و زیان مرغ را به کشتارگاه فرستادند تولید جوجه و جوجه ریزی کمتر شد و متعاقب آن تولید تخم مرغ کاهش یافت.

به گفته این مسئول، تولید جوجه تخمگذار از 5 میلیون قطعه در ماه به سه میلیون قطعه کاهش یافت و قیمت جوجه در بازار به 17 هزار تومان رسید که برای مرغدار مقرون به صرفه نبود که با این قیمت جوجه ریزی کند.

این در حالی است که پیش از این قیمت هر قطعه جوجه 2500 تومان بود.

نبی پور با بیان اینکه دولت گذشته در افزایش قیمت تخم مرغ مقصر است، گفت: زمانی که مرغدار هر کیلو تخم مرغ را چندین ماه زیر قیمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی تخم مرغ به دلیل سیاست های غلط گذشته/ بهمن ماه سیل تخم مرغ به بازار می آید

گرانی تخم مرغ به دلیل سیاست های غلط گذشته/ بهمن ماه سیل تخم مرغ به بازار می آید