مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 09:152021-09-13اقتصادي

ارز 4200 تومانی با شعار حمایت از تولید داخل در تناقض کامل است


عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه ارز 4200 توان رقابت را از تولید داخل گرفته و با حمایت از تولید داخل در تناقض کامل است، گفت: برخی از افراد اقدام به قاچاق کالا می کنند و کالا های وارداتی با ارز 4200 را با نرخ آزاد به مرز کشور برده و آن ها را به دلالان کشور های همسایه می فروشند.

- مهراد عباد عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره تبعات اجرای سیاست ارز 4200 تومانی اظهار داشت: سالیان زیادی است که از سوی اتاق بازرگانی به دولتمردان اعلام کرده ایم که سیاست ارز 4200 نه تنها نفعی نداشته بلکه ضرر های بسیاری را به اقتصاد کشور وارد کرده است.

برای مثال می توان به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اشاره کرد که در آن، به واردکننده ارز 4200 می دادند ولی تولیدکننده دارو در داخل کشور، تمام مواد اولیه، بسته بندی و هزینه حمل و نقل را با نرخ آزاد حساب می کرد و عملا توانی برای رقابت با محصول وارداتی در بازار داخل نداشت.

ارز 4200 تومانی با حمایت از تولید داخل در تناقض کامل است.

وی افزود: طی مطالعاتی که برخی کارشناسان اقتصادی در اتاق بازرگانی انجام داده اند، به این  نتیجه رسیدند که در حال حاضر، کالا هایی که مشمول ارز 4200 بودند، بسیار گران تر از کالایی هستند که مشمول ارز 4200 نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز 4200 تومانی با شعار حمایت از تولید داخل در تناقض کامل است

ارز 4200 تومانی با شعار حمایت از تولید داخل در تناقض کامل است