مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 10:402021-09-13اقتصادي

سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی برای انتقال برق از نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با هزینه کرد 100 میلیارد ریالی عملیات انتقال برق از نیروگاه ژئوترمال دامنه های سبلان به شهر مشگین در حال انجام است.

- ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با هزینه کرد 100 میلیارد ریالی عملیات انتقال برق از نیروگاه ژئوترمال دامنه های سبلان به شهر مشگین در حال انجام است.

حسین قدیمی 22شهریور در جریان انتقال برق از نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر به پست 63 کیلوولت این شهر اظهار کرد: از سال های پیش استفاده از حرارت زمین برای تولید انرژی مورد توجه قرار گرفت که بعد از کشور ایتالیا این روند در سایر کشورها مورد توجه قرار گرفت و در ایران نیز از دهه 50 مطالعات در دامنه های سبلان آغاز شد.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط کوهستانی و تنگناهای مالی به دنبال حفر اولین چاه برای تولید برق از دامنه های سبلان این کار با اختلال و روند کندی روبه رو شد اما در نهایت با تلاش کارشناسان ایرانی حفر 11 حلقه چاه به انجام رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با حفر این چاه ها به طول سه هزار متر به همت شرکت حفاری کار تولید انرژی به شکل زمین گرمایی فراهم شده و ما نیز در شرکت توزیع برق استان سعی کردیم تا امکانات را برای انتقال برق تولید شده در این نیروگاه به پست 63 کیلوولت فراهم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی برای انتقال برق از نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر

سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی برای انتقال برق از نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر