مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 14:352021-09-13بين الملل

سودان: به زودی با روسیه در زمینه تاسیسات نظامی توافق می کنیم


کاردار سودان در مسکو با اشاره به برخی اصلاحات در توافق نظامی با روسیه و تکذیب دریافت کمک اقتصادی از این کشور گفت، توافقنامه نظامی با روسیه در آینده نزدیک امضا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین املل خبرگزاری فارس، اونور احمد اونور کاردار سفارت سودان در روسیه گفت که سودان در ازای توافق در مورد تاسیسات لجستیکی دریایی روسیه در بندر سودان از مسکو کمک اقتصادی نمی خواهد.

به نوشته روزنامه به دنبال اصلاح توافقنامه 2020 در مورد ساخت تاسیسات لجستیکی نیروی دریایی روسیه در بندر سودان است و از مسکو در قبال اجاره پنج ساله و احتمال یک قرارداد اقتصادی درخواست کمک می کند.

سالهاست که در مورد ایجاد تاسیسات لجستیکی نیروی دریایی روسیه در بندر سودان بحث شده است.

در ماه ژوئن ، محمد عثمان الحسین رییس ستاد نیروهای مسلح سودان از تجدید نظر احتمالی توافقنامه پایگاه لجستیکی که در اواخر سال 2020 امضا شد، خبر داد.

اوایل امسال شبکه العربیه گزارش داد که سودان توافقنامه پایگاه روسیه را رد کرده  اما سفارت روسیه در خارطوم این گزارش را رد کرد.

مذاکرات روسیه و سودان در زمینه ایجاد مرکز لجستیک دریایی به سال 2017 برمی گردد، زمانی که عمر البشیر رییس جمهور وقت  سودان  گفت که وی این ایده را با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و سرگیی شویگو وزیر دفاع روسیه مطرح کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودان: به زودی با روسیه در زمینه تاسیسات نظامی توافق می کنیم

سودان: به زودی با روسیه در زمینه تاسیسات نظامی توافق می کنیم