مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 15:252021-09-13سياسي

آسیب های روانی دوران کرونایی جدی گرفته شود


رییس شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان کردستان گفت: شرایط سخت معیشتی در دوران کرونایی موجب افسردگی در بین اقشار مختلف شده و آمار خودکشی ها افزایش یافته است.

- فریبا طیری در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص روز جهانی پیشگیری از خودکشی، اظهار کرد: هر سال در سراسر دنیا همزمان با 10 سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به خودکشی و پیشگیری از آن برنامه هایی در سطح جامعه اجرایی می شود.

وی افزود: خودکشی جز 10 عامل اصلی مربوط به مرگ ومیر در جهان محسوب می شود و آگاهی بخشی عمومی در این راستا جزو امور مهم در هر جامعه ای است چرا که سازمان بهداشت جهانی خودکشی را دومین عامل مرگ ومیر در بین افراد 9 تا 15 سال اعلام کرده است.

مدیر و روانشناس مرکز مشاوره خانواده در استان کردستان اظهار کرد: سن نوجوانی به دلیل شروع تظاهرات بلوغ یعنی تغییرات جسمی، جنسی و فکری دوران بحران نامیده شده چرا که مشکلات هویتی نیز در این سن به وجود می آید و اقدام به خودکشی نیز در این سن بیشتر است.

طیری بیان کرد: اقدام به خودکشی با خودکشی کردن متفاوت است به این معنا که بسیاری از اقدام به خودکشی ها موجب مرگ فرد نمی شود اما از نظر روان شناختی هرگونه فکری که نشان دهنده خودکشی یا اقدامی در این زمینه باشد را باید جدی گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های روانی دوران کرونایی جدی گرفته شود

آسیب های روانی دوران کرونایی جدی گرفته شود