مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 18:102021-09-13سياسي

دانشمندان و علمای بزرگ باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند


معرفی و شناساندن علما، دانشمندان و بزرگان تاریخ کشور به عنوان الگو و اسوه به جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

- ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی گفت: معرفی و شناساندن علما، دانشمندان و بزرگان تاریخ کشور به عنوان الگو و اسوه به جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام احمد مروی در دیدار پدیدآورندگان کتاب زندگی نامه مرحوم آیت الله حاج شیخ غلامحسین تبریزی که با عنوان مرزبان عقیده و ایمان که با حضور آیت الله محمدهادی عبدخدایی، نویسنده مقدمه و مهدی معصومی، محقق و نگارنده این اثر در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، اظهار کرد: شناسایی و معرفی بزرگان و اسوه های کشور به جامعه امری لازم و ضروری بوده و به هیچ عنوان جنبه تشریفاتی ندارد.

وی افزود: اگر بخواهیم به جریان روحانیت در طول تاریخ امتداد دهیم، باید زندگینامه بزرگان و علمای دین را که مزین به تقوا، پرهیزکاری و تهذیب نفس بودند را به جامعه و به ویژه جوانان و طلاب معرفی کنیم.

مروی با تأکید بر اینکه هیچ چیز برای تربیت اخلاقی طلاب از خواندن زندگینامه علما بهتر و مؤثرتر نیست، عنوان کرد: نگارش، مطالعه و ترویج زندگینامه علمای بزرگ دین از جمله موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند و همچنین آیت الله بهجت(ره) نیز بر این معنا توجه ویژه و توصیه مؤکد داشتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان و علمای بزرگ باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند

دانشمندان و علمای بزرگ باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند