مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 19:552021-09-13بين الملل

سقوط زودهنگام کابل را پیش بینی نکرده بودیم


وزیرخارجه آمریکا درباره سقوط کابل گفت: حتی بدترین ارزیابی ها پیش بینی نمی کردند که نیروهای دولتی در کابل در حالی که نیروهای آمریکا در آنجا هستند سقوط کنند.

- به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا علی رغم انتقادات گسترده ای که از نحوه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان وجود دارد، اما با حضور در نشست کنگره از عملکرد دولت بایدن در این ارتباط دفاع کرد.

وزیرخارجه آمریکا درباره سقوط کابل گفت: حتی بدترین ارزیابی ها پیش بینی نمی کردند که نیروهای دولتی در کابل در حالی که نیروهای آمریکا در آنجا هستند سقوط کنند، هرچند طالبان متعهد شده از استفاده گروه های تروریستی از افغانستان به عنوان پایگاهی برای انجام عملیات های تهدیدکننده علیه آمریکا جلوگیری نماید.

بلینکن در ادامه درباره شناسایی طالبان در سطح جهانی نیز تاکید کرد که این موضوع به رفتارهای این گروه بستگی دارد و آمریکا از طالبان انتظار دارد به تعهداتش در زمینه مبارزه با تروریسم و حفظ حقوق اولیه مردم افغانستان از جمله زنان و دختران پایبند باشد.

آنتونی بلینکن درباره حضور طولانی مدت در افغانستان نیز گفت: هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد حضور طولانی تر ما می توانست به نیروهای امنیتی افغانستان کمک کند تاب آورتر یا خودبسنده تر شوند، اگر 20 سال حضور و صرف صدها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط زودهنگام کابل را پیش بینی نکرده بودیم

سقوط زودهنگام کابل را پیش بینی نکرده بودیم