مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 20:502021-09-13سياسي

رگ کردن هایی که برای کپی رایت بیرون می زند!


صحبت از کپی رایت در موسیقی، هر از چند گاهی با طرح ادعایی جدید درباره کپی بودن یک اثر اوج می گیرد، رگ گردن هایی بیرون می زند و فریادهایی بلند می شود اما پس از مدتی ادعا چه درست باشد و چه غلط، - صحبت از کپی رایت در موسیقی، هر از چند گاهی با طرح ادعایی جدید درباره کپی بودن یک اثر اوج می گیرد، رگ گردن هایی بیرون می زند و فریادهایی بلند می شود اما پس از مدتی ادعا چه درست باشد و چه غلط، هیجان ها موقتا فروکش می کند تا ماجرایی دیگر بار دیگر یادآور شود که هنوز این قانون لازم الاجرا در کشورمان آنطور که باید و شاید عملیاتی نشده است.

چندی قبل طرح ادعایی درباره شباهت قطعه آسمان ابری همایون شجریان با آهنگسازی غلامرضا صادقی به قطعه نقش تو با آهنگسازی احسان مطوری در صفحه یکی از منتقدان موسیقی، بهانه ای جزیی بود برای پرداختن به یک معضل بزرگ به نام فقدان کپی رایت در کشور؛ موضوعی که ایسنا از دیدگاه سه کارشناس موسیقی به بررسی آن پرداخت.

در صحبت های همگی این افراد ـ چه موافق کپی بودن اثر مذکور بودند و چه مخالف ـ یک نقطه مشترک به چشم می خورد و آن تأکید بر نبود کپی رایت در ایران بود.

قانونی که فقدان آن موجب می شود در صورت روی دادن کپی بدون اجازه و اشاره از آثار موسیقایی، معیار و ابزار خاصی برای تشخیص آن وجود نداشته باشد و قانونی هم برخورد با فرد خاط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رگ کردن هایی که برای کپی رایت بیرون می زند!

رگ کردن هایی که برای کپی رایت بیرون می زند!