مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 04:402021-09-14بين الملل

عفو بی عفو،وعده بی وعده؛ادامه قتل و کشتار مردم افغانستان توسط طالبان


گزارش موثقی درباره قتل و کشتار نیروهای امنیتی سابق افغانستان توسط طالبان وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تأکید کرد که گزارش های موثقی وجود دارد که نشان می دهد طالبان دست به قتل و کشتار نیروهای سابق امنیتی افغانستان می زند.

میشل باشله مسئول کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با استناد به این گزارش ها مدعی شد که برخی مقامات سابق دولت افغانستان و بستگان آنها خودسرانه بازداشت و کشته شده اند.

خانم باشله طی سخنانی در شورای حقوق بشر ضمن هشدار نسبت به آنچه وی مرحله جدید و خطرناکِ پس از طالبان در افغانستان خواند به گزارش سایت قطره و به نقل ازها و شواهد متعددی اشاره کرد که بر اساس آنها طالبان برای یافتن کارمندان سابق دولت و یا افرادی که با نظامیان و شرکت های آمریکایی همکاری داشته اند دست به جستجوی خانه به خانه زده اند.

رییس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل این سخنان را خطاب به 47 عضو شورای حقوق بشر در جریان افتتاح نشست پاییزه این نهاد زیر مجموعه سازمان ملل متحد ایراد کرد.

وی سپس با یادآوری گزارش هایی که از کشتار کارکنان سابق دولت افغانستان و بستگانشان حکایت دارد، تاکید کرد اختلاف فاحشی میان سخنان و اقدامات رهبران تازه افغانستان مشاهده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عفو بی عفو،وعده بی وعده؛ادامه قتل و کشتار مردم افغانستان توسط طالبان

عفو بی عفو،وعده بی وعده؛ادامه قتل و کشتار مردم افغانستان توسط طالبان