مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 06:352021-09-14سياسي

تمام اقیانوس­ها زیر عرشه شناورهای ایرانی/ امتداد «مکران» تا سواحل اروپا


بدون شک ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش را میتوان مهمترین ناوگروه نامید؛ ناوگروهی کاملا ایرانی که متشکل از ناوشکن سهند و ناو پشتیبان مکران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دفاعی خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه ایران، به تازگی ناوگروه 75 نیروی دریایی نیز بود، اهمیت و جزییات بیشتری از این مأموریت را در حاشیه نشست هم اندیشی ارتش و کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد.

بیش از 12 سال است که از اعزام اولین ناوگروه ایرانی به آبهای آزاد می­گذرد و در طی این سالها 75 ناوگروه عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای مقابله با دزدان دریایی و ماموریتهای دیگر به آبهای بین المللی رفته و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآوردند.

همانطور که می­دانید بیش از سه چهارم کره زمین را دریاها و اقیانوس­ها تشکیل داده­اند که این نشان از وسعت میدان عمل شناورها در جهان است و بی شک با اینتفاسیر در همه کشورهایی که دسترسی به دریا و اقیانوس دارند، نیروی دریایی یکی از ارکان قدرت آن کشورها محسوب می­شود.

از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران از طریق دریای عمان به 20 درصد اقیانوس های دنیا اشراف دارد و میتواند از این طریق ارتباط گسترده­ای با دیگر کشورهای جهان برقرار کند که این مستلزم این است که توسعه توان دریایی و بنادر مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام اقیانوس­ها زیر عرشه شناورهای ایرانی/ امتداد «مکران» تا سواحل اروپا

تمام اقیانوس­ها زیر عرشه شناورهای ایرانی/ امتداد «مکران» تا سواحل اروپا