مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 06:402021-09-14اقتصادي

تلاش برای حذف یارانه ها با رفراندوم/ تصمیم نهایی در بودجه سال آینده اجرایی می شود؟


ابوترابی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تصریح کرد: اگر ما به این سمت برویم که یارانه را به جای شکل کنونی یعنی پنهان، به صورت نقدی و مستقیم به دست مردم برسانیم اینجا دیگر خود مردم هستند که براساس نیاز و اولویت بندی خود برنامه ریزی می کنند.

- عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، گفت: سالانه 86 میلیارد دلار یارانه به صورت پنهان پرداخت می شود اما به علت توزیع نامتوازن و غیرصحیح، اثرات آن در معیشت و زندگی برای مردم چندان ملموس نیست.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درخصوص مطرح شدن تقاضای رفراندوم برای حذف یارانه های پنهان ، گفت: طبق آمار و ارقام رسمی ما در سال، عددی بالغ بر 86 میلیارد دلار را به صورت آشکار و پنهان در قالب یارانه به مردم پرداخت می کنیم و این عدد بسیار بیشتر از عدد پرداختی کشوری مانند چین است، در حالیکه چین جمعیت بیش از یک میلیاردی دارد و ما کمتر از صد میلیون نفر هستیم، اما علیرغم این عدد پرداختی قابل توجه، به علت توزیع نامتوازن و در برخی مواقع غیرصحیح اثرات آن در معیشت و زندگی برای مردم چندان ملموس نیست.

وی ادامه داد: دیگر نتایج این سیستم غیرصحیح توزیع این است که دهک مرفه و بالایی 25 برابر دهک آسیب پذیر از آن استفاده می کند و قشر آسیب پذیر ما تاثیر زیادی از این یارانه های پنهان در زندگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای حذف یارانه ها با رفراندوم/ تصمیم نهایی در بودجه سال آینده اجرایی می شود؟

تلاش برای حذف یارانه ها با رفراندوم/ تصمیم نهایی در بودجه سال آینده اجرایی می شود؟