مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 07:152021-09-14سياسي

امکان توانبخشی از راه دور برای معلولان با یک طرح کلان ملی فناوری


طرح کلان ملی مرکز توانبخشی از راه دور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمینه ساز توسعه فناوری های کمک کننده به بیماران شده است.

- طرح کلان ملی مرکز توانبخشی از راه دور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمینه ساز توسعه فناوری های کمک کننده به بیماران شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح کلان ملی فناوری مرکز توانبخشی از راه دور که بـا حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرای آن از سال 97 آغاز شد، فرصتی ایجاد کرد تا شرکت های دانش بنیان و خلاق، ایده های نوآورانه خود را در مسیر یاری بیماران توان یاب به کار بگیرند.

به دلیل دشواری در رفت وآمد بیماران پارکینسون و همراهان آنها، به خصوص در شرایط شیوع بیماری کووید19، توانبخشی از راه دور می تواند به حفظ سلامت بیماران کمک کند.

این طرح کلان ملی با هدف ایجاد محیطی مساعد برای توسعه فناوری های مرتبط با توانبخشی از راه دور در کشور حمایت شد و به عنوان هدف کوتاه مدت، یک بسته توانبخشی از راه دور برای بیماران پارکینسون توسعه یافته، مورد بهره برداری تجاری قرار گرفت.

در مرکز توانبخشی موفقیان(وابسته به مرکز تحقیقات هوشمند عصبی جواد موفقیان، دانشگاه صنعتی شریف)، سامانه ای برای توانبخشی بیماران پارکینسون طراحی و ساخته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان توانبخشی از راه دور برای معلولان با یک طرح کلان ملی فناوری

امکان توانبخشی از راه دور برای معلولان با یک طرح کلان ملی فناوری