مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 07:452021-09-14بين الملل

عامل سرمای شدید شناخته شد


نتایج بررسی ها نشان می دهد که سرمای شدید ممکن است به علت گرمای بیش از اندازه قطب شمال باشد و این تغییرات می تواند عامل اصلی امواج سرما باشد که در فوریه 2021 آمریکای شمالی، - ایسنا/خراسان رضوی نتایج بررسی ها نشان می دهد که سرمای شدید ممکن است به علت گرمای بیش از اندازه قطب شمال باشد و این تغییرات می تواند عامل اصلی امواج سرما باشد که در فوریه 2021 آمریکای شمالی، از کانادا تا شمال مکزیک را تحت تاثیر قرار داد و احتمالا با گرم شدن کره زمین این موج سرما بیشتر خواهد شد.

به نقل از ویفروم، در فوریه 2021 و با گرم شدن سریع دمای جهان، موج بسیار شدید سرما قسمت های وسیعی از آمریکای شمالی از کانادا تا مکزیک شمالی را در بر گرفت و باعث قطع برق 10 میلیون نفر شد.

این آسیب در تگزاس بیشتر بود و 125 نفر جان خود را از دست دادند.

ماه فوریه در ایالات متحده سردترین ماه در بیش از 30 سال گذشته بود و موج سرما به سنگین ترین طوفان زمستانی در این کشور تبدیل شد.

دمای انجماد با کاهش به سمت جنوب در جریان جتی با گروهی از بادهای قوی در حدود هشت مایل بالاتر از سطح زمین و مرتبط با مرز هوای سردتر و گرمتر همراه بود.

جریان جتی (بادهای نسبتا قوی متمرکز در یک جریان باریک در جو) از غرب به شرق جریان دارد اما این تنها مسیری نیست که امواج جوی در آن حرکت و می توانند در فواصل زیاد به بالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل سرمای شدید شناخته شد

عامل سرمای شدید شناخته شد