مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 08:552021-09-14اقتصادي

اخطار به برنجکاران سهل انگار در برنجکاری رشت


امسال به 70 نفر از برنجکارانی که شالیزار خود را به صورت نکاشت گذاشتند اخطار داده شد.

- ایسنا/گیلان مدیرجهاد کشاورزی رشت گفت: امسال به 70 نفر از برنجکارانی که شالیزار خود را به صورت نکاشت گذاشتند اخطار داده شد.

مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه افزایش درآمد برنجکاران یکی از اهداف مهم این اداره است، گفت: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و هم اکنون شالیکاران در برخی از شالیزارهای این شهرستان در حال پرورش راتون و دیگر محصولات کشاورزی از جمله باقلا، سبزیجات برگی و غده ای هستند.

وی افزود: راتون برنجی کم زحمت و گرانتر از برنج اولیه است که پرورش آن منجر به افزایش تولید برنج سفید و درآمد برنجکاران این شهرستان شده است.

اسدی پرور خاطرنشان کرد: اگر درآمد برنجکاران بیشتر شود و تولید برنج برایشان صرفه اقتصادی مناسبی داشته باشند دیگر به فکر فروش زمین نمی افتند و کشاورز زادگان بیشتری تمایل خواهند یافت تا برای برنجکاری در شالیزار فعالیت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: از آنجاییکه که شهرستان رشت مرکز استان گیلان محسوب می شود، افراد از دیگر استانهای کشور در برخی مواقع وسوسه می شوند که خانه دومی را در این شهرستان داشته باشند اما باید هوشیار باشند که به هیچ وجه در اراضی کشاورزی و شالیزارها نخواهند توانست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخطار به برنجکاران سهل انگار در برنجکاری رشت

اخطار به برنجکاران سهل انگار در برنجکاری رشت