مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 09:002021-09-14اقتصادي

سرانه فضای سبز اردبیل چقدر است؟/ «نگاه عددی» اشتباه راهبردی برای فضای سبز اردبیل


توسعه فضای سبز شهری یکی از موضوعات بسیار مهم در زندگی شهرنشینی کنونی تبدیل شده و سرانه پایین فضای سبز شهری اردبیل از میانگین کشوری توسعه فضای سبز در این شهر را به یکی از مطالبه های مردمی تبدیل کرده است.

- خبرگزاری فارس- اردبیلرحیمه شاکر: افزایش سرانه فضای سبز در محیط شهری با توسعه و گسترش آپارتمان نشینی، همواره به عنوان یکی از دغدغه های شهروندان مطرح  می شود و موضوعی است که لزوم توجه بیش از پیش مدیران و برنامه ریزان شهری را می طلبد.

در این میان شهر اردبیل علی رغم واقع شدن در یک منطقه جغرافیایی خوش آب و هوا با سرانه فضای سبز کمتر از 8 متر برای هر نفر یکی از شهرهای محروم در حوزه فضای سبز بوده و این امر نشان از جای کار بسیار در این حوزه دارد.

کمبود فضای سبز و حفاظت از کمترین داشته ها در این مسیر به قدری مهم بوده و توسط شهروندان زیرذره بین گرفته شده است تا جایی که چندی پیش شاهد عکس العمل افکار عمومی نسبت به قطع یک درخت در خیابانی در شهر اردبیل بودیم که نشان می دهد فرهنگ سازی در خصوص حفظ و صیانت از فضای سبز در بین شهروندان اردبیلی تا حدودی نهادینه شده و شهروندان نسبت به مسؤولیت خود در این حوزه آگاهی کامل دارند.

اما استفاده از ظرفیت های موجود برای احداث و افزایش سرانه فضای سبز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده که از آن جمله می توان به تع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه فضای سبز اردبیل چقدر است؟/ «نگاه عددی» اشتباه راهبردی برای فضای سبز اردبیل

سرانه فضای سبز اردبیل چقدر است؟/ «نگاه عددی» اشتباه راهبردی برای فضای سبز اردبیل