مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 09:452021-09-14بين الملل

گزارش نیویورک تایمز از فشار ایران به دولت بایدن برای احیای سریع برجام


روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره افزایش ظرفیت هسته ای کشورمان تصریح کرد که هدف جمهوری اسلامی ایران از این کار، اعمال فشار بر دولت بایدن برای احیای سریع توافق هسته ای 2015 است.

- روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره افزایش ظرفیت هسته ای کشورمان تصریح کرد که هدف جمهوری اسلامی ایران از این کار، اعمال فشار بر دولت بایدن برای احیای سریع توافق هسته ای 2015 است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود مدعی شد: ایران به زودی به ظرفیتی دست خواهد یافت که برای تولید مواده هسته ای لازم جهت ساخت یک بمب اتم تنها یک فاصله خواهد داشت و این یک تاکتیک است تا دولت آمریکا را برای بازگشت فوری به توافق هسته ای 2015 تحت فشار قرار دهد.

این روزنامه در ادامه نوشت که اگرچه مقامات فدرال در آمریکا به طور علنی ارزیابی های خود در این زمنیه را اعلام نمی کنند اما در مکالمات پشت پرده می گویند که معتقدند ایران تا چند ماه آینده به ظرفیت لازم برای تولید سوخت مورد نیاز یک کلاهک هسته ای دست پیدا خواهد کرد.

این روزنامه می نویسد: دیوید آلبرایت رییس موسسه علوم و امنیت بین الملل (ISIS) روز جمعه در یک کنفرانس خبری مدعی شد که ظرفیت غنی سازی کنونی ایران به این کشور اجازه می دهد تا سوخت مورد نیاز اولین بمب را ظرف یک ماه تولید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش نیویورک تایمز از فشار ایران به دولت بایدن برای احیای سریع برجام

گزارش نیویورک تایمز از فشار ایران به دولت بایدن برای احیای سریع برجام