مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 13:502021-09-14سياسي

لزوم تدوین قانون برای آبخیزداری


قانونی برای اجرای طرح آبخیزداری در کشور وجود ندارد و ما برای تصویب لایحه مربوط به آن نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی هستیم.

- به نقل از صدا و سیما، سیدجواد ساداتی نژاد در پنجمین گرامیداشت ملی مقام جنگلبانان و جان نثاران منابع طبیعی با اشاره به اینکه منابع طبیعی جزو میراث ماندگار و بین نسلی است افزود: ما در حال حاضر برای اجرای طرح آبخیزداری قانونی در کشور نداریم که امیدواریم با حمایت های مجلس از لایحه آبخیزداری سازمان جنگل ها در این خصوص نیز صاحب قانون شود.

وی گفت: ما برای حفظ جنگل ها و مراتع حتما از دانش بومی استفاده خواهیم کرد و البته امیدواریم در این دوره اتفاقات خوبی برای احیا و حراست از جنگل ها و مراتع رخ دهد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه امروزه شاهد تخریب های زیادی در منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع هستیم ادامه داد: نوع استفاده از آب های زیرزمینی و بروز سیلاب حتی در مناطق خشک و حریق هایی که در جنگل ها اتفاق می افتد نشان دهنده تغییر اقلیم و خسارات سنگین ناشی از آن است.

وزیر جهادکشاورزی افزود: ما در حال حاضر 135 هکتار اراضی طبیعی را در اختیار داریم که تلاش می کنیم از این منابع به خوبی حمایت شود.

وی در خصوص حقوق و مزایا و روابط استخدامی جنگل بانان گفت: شرایط فعلی این گروه هم اکنون قابل قبول نیست که امیدواریم با کمک های مجلس و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تدوین قانون برای آبخیزداری

لزوم تدوین قانون برای آبخیزداری