مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 15:502021-09-14اقتصادي

برداشت 2200 تن دانه روغنی کلزا از زمین های کشاورزی لرستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از برداشت دو هزار و 227 تن دانه روغنی کلزا از سطح زمین های کشاورزی این استان خبر داد.

- ، اسفندیار حسنی مقدم امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه ها گفت: یکی از مهم ترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی کشت و توسعه دانه های روغنی از جمله کلزا است تا حرکت به سمت کاهش واردات روغن تسریع شود.

وی با بیان اینکه دانه کلزا بیش از 40 درصد روغن دارد اظهار داشت: 84 درصد روغن مصرفی کشور از خارج تأمین می شود بنابراین از کشاورزان تقاضا داریم نسبت به کشت دانه روغنی کلزا اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: امسال با قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی، خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا حداقل 15 هزار تومان است بنابراین این محصول نسبت به سایر کشت های آبدوست از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است و همزمان موجب خودکفایی کشور در تولید روغن خواهد شد.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه کلزا نیاز آبی کمتری نسبت به محصولات آبدوست دارد ادامه داد: چنانچه کلزا در تناوب با کشت غلات و سایر محصولات قرار بگیرد باعث کاهش آفات، علف های هرز و بیماری می شود به نحوی که کشت گندم پس از کلزا 25 تا 30 درصد افزایش عملکرد دارد.

وی گفت: تعهد امسال برای لرستان کشت پنج هزار هکتار کلزا است که بذر، کود و نهاده های مورد نیاز به اندازه کافی تأمین شده است، ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 2200 تن دانه روغنی کلزا از زمین های کشاورزی لرستان

برداشت 2200 تن دانه روغنی کلزا از زمین های کشاورزی لرستان