مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 18:352021-09-14سياسي

نامشخص بودن وضعیت اربعین و سردرگمی زائران/ سهمیه ایران 200 هزار نفری می شود؟


کمتر از یک هفته تا آغاز اعزام های اربعین باقی مانده، اما هنوز تعداد نهایی زائران مشخص نیست و برخی سهمیه 60 هزار نفری و برخی دیگر 200 هزار نفری زوار ایرانی را اعلام می کنند.

- داره اربعین میاد؛ پیاده روی اربعین 1400 این امر در حالی است که مسؤولان به صورت رسمی دریافت نکرده اند و تا زمانی که نامه رسمی از سوی عراق ابلاغ نشود، قابلیت اجرایی شدن ندارد.

بر همین اساس، در روزهای گذشته هم کمیته های مختلف ستاد اربعین بر مبنای تعداد 30 هزار زائر برنامه ریزی کرده بودند که در نهایت با توجه به سفر الکاظمی به ایران و قول افزایش سهمیه زائران ایرانی، مقدمات برای اعزام 60 هزار زائر فراهم و سامانه سماح هم برای پیش ثبت نام در دسترس قرار گرفت.

الزام تزریق واکسن بیش از نیمی از موکب داران اربعین را از گردونه اعزام حذف می کند اما زائران حسینی با توجه به اینکه اطلاعات دقیقی از وضعیت اربعین امسال ندارند، منتظرند تا در لحظات پایانی آغاز اعزام ها یا در آستانه اربعین محدودیت ها برداشته شود و بتوانند بدون تزریق واکسن هم به زیارت بروند.

برخی از موکب داران اربعینی هم که قرار بود بدون تزریق واکسن و فقط با آزمایش کرونا به خیل عاشقان حسینی بپیوندند، با دستورالعمل رییس جمهور کشورمان و همچنین نخست وزیر عراق برای الزام به تزریق واکسن، از گردونه اعزام حذف می شوند؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامشخص بودن وضعیت اربعین و سردرگمی زائران/ سهمیه ایران 200 هزار نفری می شود؟

نامشخص بودن وضعیت اربعین و سردرگمی زائران/ سهمیه ایران 200 هزار نفری می شود؟